6 tips til en god firmahjemmeside

Firmahjemmeside

Som firma er det vigtigt at have en god hjemmeside som tydeligt formidler hvad I står for samt hvilke produkter eller værdier I kan tilbyde jeres kunder. Nedenfor har vi samlet 6 tips, som kan være nyttige, hvis I overvejer at oprette en firmahjemmeside, eller blot vil forbedre den nuværende.

1. Hvad skal hjemmesiden kommunikere?

Det er vigtigt at tænke over hvad formålet med hjemmesiden er og være fuldstændig skarp på hvad hjemmesiden skal formidle og kommunikere til kunderne. Find derfor ind til kernen og kommunikér ud fra det.

2. Skriv kort og præcist

Lange og fyldestgørende tekster fungerer dårligt på hjemmesider. Brugerne har travlt og gider ikke bruge for lang tid på at finde det de søger, og man risikerer blot at de klikker videre og ender på konkurrentens hjemmeside. Drop derfor en masse fyldtekst, og skriv kort og præcist.

3. Tænk over placeringen af indholdet

Det er vigtigt at forstå hvordan folk bevæger sig rundt på en hjemmeside. Når man opretter en hjemmeside skal man derfor tænke nøje over hvordan indhold skal bygges op i forhold til menuer og undermenuer, for at gøre hjemmesiden så brugervenlig som muligt. Lav derfor tydelige og informative menuer så kunden forstår hvor de skal klikke hen, for at finde bestemt indhold.

Man kan eventuelt teste sin hjemmeside af på nogle få personer, for at sikre sig at man har opbygget en god og logisk informationsstruktur.

4. Skriv til alle dine kunder

Overvej om det vil gavne jer at lave en engelsksproget version af hjemmesiden, til de kunder som ikke forstår dansk. Det kan være en god investering, så I ikke går glip af potentielle købere, blot fordi de ikke forstår dansk. Der findes oversættelsesbureauer som kan hjælpe jer med oversættelse af tekst, så I er sikret et korrekt sprogbrug og dermed fremstår professionelle i kundens øjne.

5. Overvej at investere i en SEO-ekspert

Selvom dette blogindlæg overvejende handler om formidlingen på din hjemmeside, så nytter alt dette ikke noget, hvis ingen finder frem til din hjemmeside. Dukker du ikke op i starten af Google, når dine kunder søger efter et firma som jeres, så går du glip af potentielle kunder. Du bør derfor overveje at tænke på din hjemmesides SEO, så du hurtigere bliver fundet. Dette har vi skrevet meget mere om i et tidligere blogindlæg som du kan læse her.

6. Prioritér et pænt udseende

Det er svært at komme udenom hjemmesidens udseende, da det også har betydning for hvordan du fremstår i kundens øjne. En hjemmeside fortæller noget om hvem I er, og hvis I er en virksomhed der lever af at sælge smukke varer, ser det ikke godt ud hvis hjemmesiden fremstår kikset og forvirrende. Det behøver ikke kræve de helt store kundskaber eller budgetter at skabe et pænt udtryk. Gå efter en simpel hjemmeside med få farver der passer til dit firma, få taget nogle lækre billeder og sørg for at dit indhold ikke virker kompakt, men er let og nemt at skimme.

Categories: Business

Comments are closed.