Tab dig – også i svære tider

vægt

Julen er nok den sværeste tid at tabe sig i, for der bliver disket op med smagfulde godter, sprøde sværd og hvad der ellers hører julen til. Men vi vil alligevel prøve at guide dig til at tabe dig i denne svære tid.

Din arbejdsplads kan hjælpe dig

Du tilbringer ⅓-del af din tid på arbejdspladsen, hvilket for mange betyder 8 timer i en kontorstol. Det giver ikke den store motion, med mindre I afholder Office Olympics hver uge. Det er dog ingen grund til, for du behøves ikke at gøre et så stort nummer ud af det.

Har du gode og aktive kollegaer, kan du foreslå en løbeklub. Et godt råd er at løbe direkte efter arbejde. Det giver både det højere deltagerantal, men det er også bare det, man lige har brug for efter 8 timer i en stol.

Brug også dine kollegaer til at indgå væddemål. Det behøver jo ikke at være store summer penge, men bare små ting som kan motivere dig til at tabe dig. Et væddemål kunne f.eks. være “2 kg på én måned” – den som kommer tættest på målet, vil gå ud som sejrherre.

De små ting rykker på vægten

Mange tror, at det er de store ting som rykker. Det er det ikke, når man taler om vægttab. Det er hverdagens gode gerninger, så som en lille løbetur om søndagen, tage trappen i stedet for elevatoren og ikke mindst at prioritere cyklen til de korte distancer frem for bilen.

Det kan godt være ekstra svært med vinterens kulde, men ønsker man udvikling, skal man altså arbejde for det. Selvom det til tider kan virke uoverskueligt at tage cyklen i styrtende regnvejr eller spise blomkål fremfor chokolade, så er det altså de små ting som rykker.

En god og ærlig vægt

Der er intet mere irriterende end en vægt der er misvisende. Derfor anbefaler vi en kropsanalysevægt. Det er ikke bare en normal vægt, for den fortæller dig mere end bare din vægt. Den fortæller dig hvordan din krop er sammensat af blandt andet kropsfedt, muskelmasse og mange andre faktorer.

 

Categories: Juleøkonomi

Comments are closed.